۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 788893

کتابی درباره «خواجه نصیر طوسی»

فیلسوفی برای کودکان

امروز ۵ اسفندماه روز بزرگداشت «خواجه نصیرالدین طوسی» است. به او لقب «همه چیز دادن» داده بودند. عالمی که همه چیز می‌دانست؛ از ریاضی و نجوم گرفته تا پزشکی، معماری و ستاره‌شناسی.

در روزگاری که همه از قحطی الگوسازی در حوزه‌های مکتوب و بصری برای مخاطب کوچک و بزرگ ایرانی گلایه دارند، نوشتن و گفتن و ساختن اثری با محوریت بزرگی چون خواجه نصیر، کاری است کارستان و ستودنی.  درباره خواجه نصیر کتاب‌هایی نوشته شده از آن جمله «استاد بشر»، «مجموعه رسائل خواجه نصیرالدین طوسی»، «میزان‌الافکار» و... اما همه این آثار به کار مخاطبی می‌آید که قصد پژوهش در آثار خواجه را دارد و نه شناخت حالات و احوالات شخصی و مسیری که او برای کسب درجات علمی پیموده است.  

در حوزه بزرگسال به جز کتاب «خواجه نصیرالدین طوسی» تألیف حسن احمدی‌فرد که داستان‌واره‌ای علمی - تاریخی به همراه خلاصه زندگی‌نامه خواجه نصیر است، اثری که بخواهد با زبانی ساده و روان مخاطب ایرانی را با این فیلسوف برجسته آشنا کند، نوشته نشده است.

 اما در حوزه کودکان و نوجوانان یکی از کارهای شایسته‌ای که در حوزه مکتوب با محوریت زندگی خواجه نصیر انجام شده انتشار کتابی است از نشر قدیانی. این نشر در یک مجموعه مصور ۱۲جلدی، ۱۲ قصه از زندگی «خواجه نصیر طوسی» را  با زبانی ساده و روان برای گروه سنی (ج) منتشر کرده است.

قصه‌هایی جذاب و خواندنی که هم لحظات خوشی را برای مخاطب این گروه سنی رقم می‌زند و هم او را با یکی از بزرگمردان ایران آشنا می‌کند که راه و روشش می‌تواند الگو و انگیزه کودک و نوجوان ایرانی در مسیر شناخت اهداف و پیشرفتش در آن مسیر باشد. 

مجموعه «۱۲ قصه تصویری از زندگی خواجه نصیر طوسی» به قلم مژگان شیخی و تصویرگری حسن عامه‌کن در ۱۵۰ صفحه و با قیمت ۹۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به خواندن این آثار است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.